Ny poäng

Vice ordförande i diciplinnämnden Staffan Anderberg gästade TV4-studion innan matchen i eftermiddags, men de som hoppades att få några tydliggöranden i Davies-fallet blev nog besvikna. Det mest häpnadsväckande var svaret på frågan om de hade tillgång till andra bilder än de som visats i TV och som man nästan behöver förstoringsglas till för att överhuvud taget se Davies och Almebäck. Svaret; "Det kan jag inte svara på". Varför inte då Staffan? Om jag ska gissa varför så är det för att det helt enkelt inte finns några andra bilder. Synd att inte Lundh och Hussfeldt försökte pressa honom lite till på den punkten.

Tur för Anderberg att han inte är ett känt ansikte. Då hade det nog inte blivit ett roligt besök på Söderstadion...

-------

0-0 i matchen får sägas vara relativt rättvist, men med Charlie på topp är jag övertygad om att det istället hade blivit en trepoängare. Att Freddy Söderberg inte riktigt räcker till på den här nivån torde ha framgått med all tydlighet vid det här laget. Något mer än en "hårt arbetande anfallare" blir han nog inte tyvärr...

En bra möjlighet att ta tre poäng hade vi även fått om inte Castro-Tello hade blivit berövad en straff i första halvlek. Visserligen vidrör bollen Bahne i Halmstadsmålet innan fällningen, men stupar Hammarbyspelaren inte i backen där så är det ju faktiskt öppet mål. Varför får jag känslan av att om Halmstad haft hemmaplan och Poppen fällt en hemmaspelare, så hade domaren istället pekat på straffpunkten?

-------

Grattis Wolfsburg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0