Grönvit ångest på flera håll

Real Betis ute ur La Liga efter gigantisk dramatik och den ångest som fanns runt om på läktarna kändes djupt, djupt inne i min fotbollsälskande själ. Att åka ut på inbördes möten är inte en känsla man skulle önska sina värsta fiender. Den känslan lindras ju knappast av att de grönvita (vilket iofs är skäl nog att känna sympati för dom) helt enkelt hör hemma i högsta serien, precis lika mycket som Newcastle hör hemma i Premier League. Men världen är orättvis, vilket gång på gång visas i fotbollsvärlden...

Mest kommer La Ligas kanske hetaste derby, Betis - Sevilla, att saknas.

-------

Zlatan skytteligavinnare i Serie A. Tror inte jag själv ens förstår hur stort det är. Har någon svensk ens varit nära att ta hem en skytteligatitel i någon stor liga sedan färg-TV:n lanserades?

-------

Örgryte - Djurgården: 0-0. Någon som är överraskad?

Hade inte sett en hel match med Öis tidigare i år och jag måste säga att det var chockerande att se hur bedrövligt usel kvalitet några av de rödblå spelarna håller. Med spelare som t.ex. Danny Ervik och Martin Dohlsten i startelvan är det ju inte konstigt att de bara lyckats ta poäng mot BP och Dif. Som Percy Nilsson sannolikt hade sagt om han varit involverad i Öis; "Det här duger inte, jag får köpa sju nya spelare"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0