Kapten Hansson ute på segeltur

Match mot Halmstad i eftermiddag, det tidigare formlaget som nu verkar vara helt ur slag. Att vi får möta dom vid den tidpunkten kanske det är en del i den trend som verkar råda just nu med flyt och stolpe in? Man kan ju hoppas. Annars vore det ju typiskt Bajens tur om de skulle få ordning på spelet just idag...

-------

Fick den här youtubelänken skickad till mig av Ola och som en del i min kampanj "byt ut dig själv, Petter" bara måste detta spridas till omvärlden. Alla som läst bloggen eller har pratat fotboll med mig är nog väl bekanta med den fotbollsmässiga avsky jag känner inför Petter Hansson, de långsamma vändningarnas okrönte konung. Det är ett hån mot hela den moderna fotbollen att denne man överhuvudtaget får beträda en fotbollsplan på högre nivå än div 5. Titta bara på hans ingipande en minut in i klippet och skåda själva. Intressant att notera i övrigt är att han av någon anledning nästan är inblandad i Nantes samtliga farligheter framåt...

Och det är ju direkt inte första gången Hansson blir bortvänd på det här förnedrande sättet. Påminner situationen inte väldigt mycket Nordirlands 1-1-mål på Råsunda i EM-kvalet senast? Eller Spaniens segermål i gruppspelsmatchen i EM förra sommaren? Har en känsla av att det heller inte är sista gången det kommer finnas anledning att återkomma till vår käre Petter Hansson. Jag bara ber och hoppas det inte sker i samband med landslaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0