Alla hatar oss

Jag vet att det förmodligen börjar bli en aning tröttsamt att lyssna på mitt ständiga prat om att domarna kollektivt jobbar emot Hammarby, men nu lyckades jag även komma över siffror på att det faktiskt stämmer. Mycket intressant! Nu är det förvisso inte bara Hammarby som behandlas här, men en fingervisning ger det ändå.

För er som inte orkar klicka på länken kan jag säga att det där har gjorts en jämförelse mellan Stockholmslagen och övriga allsvenska lag under åren 2006-2008 på hur många matchavgörande domslut de har haft för respektive emot sig. Resultatet är slående. Stockholmshatet finns överallt.

I kolumnen "straffar för" kan det tyckas att fördelningen är jämnt fördelad mellan Stockholmslagen och de övriga lagen, men om man då har i åtanke den mängd straffar Solnalaget brukar bli tilldelade varje år så blir ju den statistiken aningen missvisande om ser det enbart ur ett Bajenperspektiv.

Nu fattas bara att någon tar tag i detta och mailar domarbasen Bosse Karlsson...


Kommentarer
Postat av: Neli

Aningen tröttsamt? ANINGEN?

2009-05-26 @ 10:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0